Per Holknekt Per Holknekt är entreprenören och modedesignern med en minst sagt omväxlande livsresa bakom sig. Per är utbildad marknadsekonom på IHM Business School och han är grundare till företagen Streetstyle, Svea och Odd Molly. Det senare är idag noterat på NASDAQ OMX och värderat till ca en miljard kronor. Per har även varit skateboardsproffs i Kalifornien, flipperspelare, chefredaktör, sommarpratare (2010) samt deltagit i dokusåpan Big Brother. 2014 gav han ut boken, ”Per Holknekt 1960-2014”, som skildrar hans upp- och motgångar i livet.

Efter en lång tid av missbruksproblem, med ursprung från tiden i Kalifornien, genomgick Per Holknekt en djup livskris under år 2000 och förlorade bokstavligen allt. Han blev hemlös och fick under en tid försörja sig på att sälja de hemlösas tidning, Situation Stockholm. Då bestämde han sig att söka behandling för sitt missbruk och börja en ny fas i sitt liv. Efter fyra månader som nykter medverkade Per i den första säsongen av dokusåpan, Big Brother, i vilken han klarade sig kvar som näst sista deltagare innan utröstning.

2002 träffade Per kläddesignern Karin Jimfelt-Ghatan och bollade olika designidéer. Det ledde fram till ett samarbete i form av det internationellt framgångsrika klädföretaget Odd Molly. Tack vare denna framgångssaga utsågs de båda år 2010 till Årets grundare när Entreprenörsgalan belönade framgångsrika entreprenörer det året.

Per Holknekt föreläser om att våga konfrontera dig själv och att våga kräva mer av livet. Att få vara till för andra, att ta itu med det du inte gillar med dig själv och sedan städa på riktigt. Att sedan söka leva och inte bara överleva. Att låta sinnena vakna till liv och se saker du inte tidigare upptäckt, att börja leva i en helt annan närvaro och lyhördhet.

I sin senaste föreläsning ”Kärlek & Business” föreläser Per Holknekt om sin livsresa och de reflektioner som längs vägen berikat och banat väg för en framtida affärsresa utan tidigare gjorda misstag. Per talar om individen i symbios med ämbetet, om samvete i affärslivet och att vilja kunden väl, på riktigt. Vi får höra om vikten av möten & relationer mellan människor, både internt och tillsammans med kunden. Han talar om kvalitet och kvantitet i samarbetet och om manligt och kvinnligt.